Onsite IT Support Engineer

De job

Om 8.00 uur stap je in de auto richting de eerste school van de dag om een netwerkstoring op te lossen. Nog geen twee uur later werkt het netwerk weer, zijn de lessen in volle gang en stap jij met een goed gevoel de auto in om richting de volgende school te gaan. Ze ervaren problemen met het inloggen op Windows apparaten met Microsoft 365. Ook daar vertrek je pas als het probleem is opgelost en zowel de leerlingen als leraren weer vooruit kunnen. De laatste klus van de dag is een complexe storing aan het wifinetwerk; apparaten vertonen verbindingsproblemen, zoals roaming, geen DHCP, trage connectie. Via verschillende technische metingen onderzoek je waar het probleem vandaan komt. Je maakt aanpassingen in de wifimanager en controleert en verbetert instellingen waarna je weer een uitstekend presterend wifinetwerk bij de klant achterlaat. Om 16.00 uur zit je dag erop en rij je met een tevreden gevoel terug naar huis. 

Klinkt dit jou als muziek in de oren? Dan is de functie van Onsite IT Support Engineer echt wat voor jou! Binnen deze functie draag je elke dag je steentje bij aan het onderwijs, waardoor onze klanten probleemloos in de cloud kunnen werken. Geen dag is bovendien hetzelfde doordat je support levert aan scholen op het gebied van Microsoft 365, Google Workspace, Windows en Chromebooks, maar ook op het vlak van onze eigen software-oplossingen, werkplekken, wifi en netwerken.


Zo leg je aan vrienden uit wat je doet

  • Je bezoekt scholen in het hele land om storingen op te lossen die onze supportdesk op afstand niet opgelost krijgt. Het doel is om het probleem direct te verhelpen, zodat het onderwijs door kan blijven gaan.

  • Je bent het eerste aanspreekpunt op locatie van klanten met verzoeken, problemen of vragen.

  • Lokaliseren, analyseren en oplossen van storingen van netwerkgerelateerde vraagstukken, zoals issues met routers, switches en access points maar ook, printers, scanners/copiers, desktops, laptops, Chromebooks en digiborden of touchscreens.

  • Je signaleert veel voorkomende problemen en gaat op zoek naar structurele oplossingen.

  • Je bent de ogen en oren bij de scholen voor onze supportmedewerkers; je werkt dan ook nauw met ze samen, vooral de 2e-lijns collega’s.

  • Door de variatie aan storingen en problemen die je tegenkomt kun je een waardevolle bijdrage leveren aan onze kennisbank.

Jij en Cloudwise

Dit ben jij!

  • Je hebt een MBO-diploma in de richting ICT.

  • Je lost graag storingen op en hebt hier ook al ervaring mee.

  • Je denkt niet in problemen maar in oplossingen. 

  • Je bent een echte doorzetter: het woord opgeven komt niet voor in jouw woordenboek.

  • De klant staat bij jou voorop en je vindt het leuk om ze te adviseren, zodat ze de ICT-middelen nog beter kunnen gebruiken.

  • Kennis van Microsoft 365 en Google Workspace is een pré.

  • Je bent nauwkeurig, stressbestendig en durft ‘out of the box’ te denken bij het oplossen van IT-vraagstukken en problemen.

  • Omdat je veel onderweg bent naar klanten is het hebben van een rijbewijs B een must.

  • Je hebt een passie voor ICT en draagt je kennis graag over op anderen.

  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.


En dit is Cloudwise

Wij zijn Cloudwise. De nummer één ICT-dienstverlener binnen het onderwijs. Met ruim 80 ondernemende, vriendelijke en fijne collega's zetten wij ons elke dag in om leerkrachten en leerlingen kennis te laten maken met de mogelijkheden van techniek: ICT is cool! We zijn eigenlijk best trots hoe we ingewikkelde technische problemen simpel oplossen, zodat scholen probleemloos kunnen werken in de cloud. Onze focus: klanten blij maken, ook als we er een stapje extra voor moeten zetten.


Je komt te werken in een team van gedreven IT professionals die veel onderweg zijn, maar als ze elkaar zien, graag kennis en informatie met elkaar delen. De werkomgeving is informeel: naast hard werken houden we ook van tafelvoetbal, vrijdagmiddagborrels, met z’n allen lunchen of een spelletje op de Switch. Het is dan ook niet voor niets dat medewerkers van Cloudwise een 8.7 geven voor werksfeer en zelfs een 9 voor de mate waarin zij trots zijn om voor Cloudwise te werken.


Wat we jou bieden

  • Een uitdagende functie als Onsite IT Support Engineer voor 40 uur per week.

  • Een salaris dat matcht met je ervaring en kennis.

  • Reiskostenvergoeding, pensioenregeling en een internetvergoeding voor thuis.

  • 25 welverdiende vakantiedagen gebaseerd op een fulltime werkweek.

  • Een leuk team om lol mee te maken tussen de meer serieuze zaken door.

  • Een uitdagende en afwisselende baan in een snelgroeiende onderneming.

  • Opleidingsmogelijkheden, afhankelijk van jouw en onze behoefte.

  • Een mooi kantoor in Woerden, dichtbij het station en de snelweg.

  • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid om je werk naar eigen inzicht en behoefte vorm te geven.

  • Lekkere lunches in het COOL café.

  • Een unieke werksfeer waarin teamwork en collegialiteit centraal staan.

  • Winstdeling op basis van winst, die je kunt omzetten naar certificaten van aandelen en tadaaaa: je wordt mede-eigenaar van Cloudwise


Word ook een Cloudwiser!

Ben je enthousiast geworden over de functie van IT Support Engineer? Leuk! Solliciteer via de knop ‘solliciteer nu!’ onderaan deze pagina. Heb je een vraag of wil je meer informatie? Neem dan contact op met onze recruiter Mariëlle via marielle@cloudwise.nl of bel naar tel. 085- 2736124.